2 березня 2021 року для учасників проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка відбулась лекція 6 з курсу «Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід».
ТЕМА ЛЕКЦІЇ «Лінгвоперсонологія. Культура наукового наставництва» /Linguopersonology. Culture of scientific mentoring
Розглядали такі питання:
1.Практика наставництва або менторинг як соціальний інститут адаптації.
2.Лінгвоперсонологія наукового наставника.
3.Культура наукового партнерства.
1. The practice of mentoring or mentoring as a social institution of adaptation.
2. Linguopersonology of a research mentor
3. The culture of research partnership
Мета лекції: сприяти розумінню у слухачів практики наставництва, менторингу як соціального інституту адаптації, лінгвоперсонології наукового наставника, формування у часників проекту культури наукового партнерства.
Також 2 березня 2021 року відбувся також семінар № 6 на тему «Лінгвоперсонологія. Культура наукового наставництва».
Розглядали такі питання, як наставництво (англ. mentorship), коучинг (англ. coaching), важливість наставництва, якість наукового консультування як основна умова якісної роботи аспірантів, компетенції у сфері консультування і проведення досліджень.
До дискусії на заняттях були запрошені керівник проєкту професор Сбруєва а.А., викладачі кафедри педагогіки.
Тема дискусії: Риси наставника
1) ентузіазм і емпатія;
2) вміння заохотити початківця;
3) готовність наставника сприяти розвитку рефлексії у протеже;
5) вміння досвідченого вчителя створити невимушену атмосферу для ефективного обміну досвідом (А. Рейман і Р. Еделфелт)
У межах заняття опрацьовували специфіку наукового діалогу.