Please, choose a language

    Структура та зміст навчального курсу "Культура наукового наставництва"

     Тема 1. Феноменологія наукового наставництва: ґенеза і сучасність європейського та національного досвіду (2 години)

    1. Сутність , види, функції наставництва.
    2. Ретроспективний аналіз витоків наукового  наставництва (академічного менторства).
    3. Наставництво в науці і освіті.
    4. Цінності інституту наставництва .
    5. Критерії наукового наставництва.

     Тема 2. Наукове  наставництво у реформуванні української освіти на засадах європейськості (4 години)

    1.Наставництво - один з компонентів неперервного професійного розвитку (Continuous Professional Development – CPD).

    1. Культура наставництва в українському та європейському університеті.
    2. Практика наукового наставництва для ефективної наукової діяльності та викладання: європейський, національний та інституційний виміри.
    3. Науково-педагогічне наставництво як підтримка у молодих викладачів фахової майстерності.
    4. Науково-педагогічне наставництво як один з компонентів адаптації та соціалізації викладача-початківця.
    5. Специфічні якості наукового наставника: самобутність, демократичність, діалогічність, дослідництво, лідерство, соціальна спрямованість, співробітництво.
    6. Функції наставників: соціально-педагогічна, консультативна, духовна.

     Тема 3 Лінгвоперсонологія наукового наставника (4 години)

    1. Академічна мовна особистість.
    2. Ідіостиль наукового наставника.
    3. Науковий діалог – діалог особистостей.
    4. Функції мовної поведінки наукового наставника.

     Форми та методи навчальних занять:

    • Інтерактивна  лекція щодо цілей та завдань курсу
    • сесії на основі завдань
    • дискусії
    • самостійна робота
    • воркшопи
    • портфоліо дослідника

    Результати навчання

     У результаті вивчення модуля аспіранти повинні продемонструвати:

    • знання щодо цінностей культури наставництва в українському та європейському університеті, специфічних якостей наукового наставника;
    • знання щодо практики наукового наставництва для ефективної наукової діяльності та викладання: європейський, національний та інституційний виміри, функцій наставницва;
    • систему знань щодо цінностей європейської академічної культури, побудови Європейського простору досліджень та організаційних засад модернізації докторської підготовки в контексті Болонського процесу;
    • розвинені аналітико-інтепретаційні уміння аналізу науково-педагогічного тексту; потреба в нормативному вживанні засобів наукової мови для успішної презентації результатів науково-дослідної діяльності;
    • розвинені навички критичного аналізу наукових текстів , зокрема досліджень своїх колег-аспірантів, ведення конструктивного діалогу з проблем, що є предметом докторського семінару;
    • удосконалення навичок академічного письма (створювати авторські наукові тексти різних жанрів); мовний смак і мовне чуття наукового слова;
    • готовність до апробації результатів дослідження у національному та європейському наукових просторах

      

    Засоби діагностики: тести, усні відповіді на семінарських заняттях, презентації проектів та мікродосліджень.

    Please publish modules in offcanvas position.