Ви тут:Головна
^Back To Top
23 червня 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії учасниці проєкту Жан Моне Модуль Коханової Наталії Юріївни на тему «Організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі».
Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент О.В. Шаповалова
Мета дослідження: з’ясувати організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі для обґрунтування перспектив використання інноваційного потенціалу досліджуваної проблеми у процесі розвитку початкової іншомовної освіти України.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше в українській педагогічній науці цілісно здійснено аналіз організаційно-педагогічних засад навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі, а саме:
Членами спеціалізованої вченої ради по захисту дисертації стали учасники Докторського дому у галузі теорії освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка доктори педагогічних наук, професори Огієнко О.І. та Семеног О.М., канд.пед.наук, доцент Чистякова І.А.
Далі подано анотацію дисертації, презентацію та фотогалерею захисту, яка відбулась у змішаному форматі.
23 червня 20121 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії учасниці проєкту Жан Моне Модуль Діхнич Катерини Віталіївни на тему «Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики»
Науковий керівник ‒ доктор педагогічних наук, професор Семеног Олена Миколаївна.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що:
− вперше обґрунтовано і розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики, яка ґрунтується на положеннях методологічних підходів (системного, особистісно орієнтованого, компетентнісного, аксіологічного, праксеологічного, акмеологічного), принципів (загальнодидактичних та специфічних, передбачає дотримання педагогічних умов, оновлення змісту модулів (розділів) навчальних дисциплін, форм та методів організації освітнього процесу;
– схарактеризовано діагностувальний апарат для визначення рівнів готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності у процесі педагогічної практики.
Членами спеціалізованої вченої ради по захисту дисертації стали учасники Докторського дому у галузі теорії освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка доктори педагогічних наук, професори Бойченко М.А., Огієнко О.І., Сбруєва А.А.
Далі подано анотацію дисертації, презентацію та фотогалерею захисту, яка відбулась у змішаному форматі.
17 червня на засіданні вченої ради інституту Педагогіки і психології відбувся звіт проф. Сбруєвої А.А. за виконання завдань проєкту Еразмус+ Жан Моне Модуль «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» (01.09.2018-30.08.2021)
Мета проєкту: європеїзація методологічних, організаційних та змістових засад докторських програм у галузі теорії освіти шляхом запровадження міждисциплінарних навчальних курсів; європейських стандартів докторського дослідження в Україні; формування інклюзивного дослідницького середовища українського університету.
Команда проєкту:
Координатор – проф. Сбруєва А.А.
Учасники – проф. Семеног О.М., доц. Чернякова Ж.Ю.
18 червня 2021 року відбулися наукові семінари учасників програми, аспірантів спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки, громадян Китаю Ян Біня та Лі Ціна.
Науковий керівник – канд.пед.наук, доцент Бірюкова Л.А.
Рецензенти – докт.пед.наук, проф. Сбруєва А.А. та канд.пед.наук, доцент Петренко М.Б.
Захід відбувся у змішаному форматі. Частина учасників семінару брала в ньому участь з використанням платформи ZOOM.
Тема дисертаційного дослідження аспіранта Ян Біня - «Формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки».
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором уперше в українській педагогічній науці актуалізовано проблему формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки. Дисертантом визначено та конкретизовано сутність та компонентну структуру; критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномену; розроблено методику формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки та педагогічні умови, що її забезпечують.
Тема дисертаційного дослідження аспіранта Лі Ціна ‒ «Формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва».
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором вперше актуалізовано проблему формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Дисертантом визначено та конкретизовано сутність, зміст та компонентну структуру; критерії, показники та рівні сформованості готовності до професійно-творчої самореалізації вчителів-художників; виявлено педагогічні ресурси навчально-виховного середовища ЗВО як умови самореалізації творчого потенціалу майбутніх учителів образотворчого мистецтва; визначено педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування досліджуваного конструкту в умовах педагогічного закладу вищої освіти.
4 червня 2021 року в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка відбувся захист дисертації на здобуття ступеня PhD учасника програми аспіранта Бойченко Віталія Віталійовича на тему «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США». Науковий керівник докт.пед.наук, професор Сбруєва А.А.
Голова спеціалізованої вченої ради – докт.пед.наук, професор Семеніхіна О.В., члени спеціалізованої вченої ради докт.пед.наук, професор Огієнк О.І., докт.пед.наук, професор Заболотна О.А., докт.пед.наук, професор Литовченко І.М., канд.пед.наук, доцент Чистякова І.А.
Мета дослідження: з’ясувати теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США для визначення можливостей використання прогресивного американського досвіду у вітчизняному шкільництві.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження:
уперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних, нормативних, змістово-процесуальних та професійно-педагогічних засад STEM-освіти у старшій середній школі США;
у межах характеристики стану розробленості проблеми STEM-освіти у вітчизняних порівняльно-педагогічних дослідженнях виокремлено аспекти її розгляду;
розкрито концептуальні засади STEM-освіти;
виокремлено передумови й етапи розвитку STEM-освіти у старшій середній школі США;
окреслено нормативні та змістово-процесуальні засади STEM-освіти у старшій середній школі США;
визначено специфіку професійно-педагогічної підготовки STEM-учителів старшої середньої школи США й схарактеризовано відповідні програми на бакалаврському та магістерському рівнях вищої освіти;
з’ясовано сучасний стан STEM-освіти в Україні й визначено можливості використання прогресивного досвіду STEM-освіти США у вітчизняному шкільництві на державному, місцевому й інституційному рівнях у нормативно-правовому, організаційному, змістовому, методичному та професійно-педагогічному аспектах.
Практичне значення отриманих результатів дослідження:
схарактеризовані автором теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США можуть бути використані у процесі формування освітньої політики в галузі STEM, розроблення відповідних стандартів та методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів педагогічних закладів вищої освіти. Матеріали дослідження, а також джерельна база будуть корисними в подальших наукових пошуках у відповідних галузях наукового знання, освітньому процесі закладів вищої, загальної середньої та позашкільної освіти
Далі подано анотацію дисертації, презентацію виступу здобувача на захисті дисертації та фотогалерею захисту.
Проект Еразмус+ Жан Моне Модуль
"Європеїзація докторських програм у галузі освіти"
Europeanization of Doctoral Studies of Education
№ 600071-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE
Jean Monnet Project EURDOCS 2018-2021