Ви тут:Головна
^Back To Top
22 травня 2020 року відбувся семінар 7 «Інноваційні підходи до управління науковими проектами». Розглядали такі питання: менеджмент розвитку університету; менеджмент академічних, освітніх проектів; фандрейзингова діяльність університету; управління ризиками в наукових проєтах. Окреслено проєкти СумДПУ імені А.С.Макаренка, зокрема науково-дослідної лабораторії «Академічна культура дослідника в освітньому просторі» та ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літератури, актуальність діяльності яких зумовлена соціальним замовленням щодо підготовки вчителів/фахівців у контексті європейського професіоналізму і збереження кращих ментальних українських характеристик, потребами організувати компетентнісне навчання, забезпечувати більш ефективну комунікативну взаємодію «Університет – школа».
24 квітня 2020 року відбувся семінар № 4 «Наративно-цифровий компонент академічної культури». На занятті розглядали такі питання: основні положення наративної культури дослідника, когнітивно-візуальних технологій, цифрово-операційної обробки і моделювання академічних текстів, освітніх проєктів засобами цифрових технологій, окремі аспекти персональних медіаресурсів (блогів). Було презентовано результати міждисциплінарних проєктів кафедр інформатики та української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Серед напрямів міжкафедральних проєктів визначено фахово-методичний, дослідницький та культурно-освітній. З’ясовано, що важливим для реалізації та поширення результатів напрацювань за міжкафедральними проєктами є віртуальний майданчик, що здійснює освітню, освітньо-консультативну, інформаційно-дидактичну, дослідницька підтримку професійної діяльності вчителя Нової української школи, формування їх ключових компетентностей.
На семінарі розглянули також основні питання вебінару «Академічна доброчесність: особливості роботи антиплагіатної програми StrikePlagiarism», що відбувся 30 березня 2020 року на платформі ZOOM.
Модератор вебінару – Кирил Котун, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, член Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України, Супервізор з академічної доброчесності в ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України.
15 травня 2020 року аспіранти спеціальностей "Освітні, педагогічні науки" «Професійна освіта» були залучені до лекції 6. Тема «Лінгвоперсонологія. Культура наукового наставництва». Заняття відбулось на платформі ZOOM.
Мета лекції: сприяти розумінню у слухачів практики наставництва, менторингу як соціального інституту адаптації, лінгвоперсонології наукового наставника, формування у часників проекту культури наукового партнерства.
15 травня 2019 року відбувся також семінар № 6 на тему "Лінгвоперсонологія. Культура наукового наставництва". Заняття відбулось на платформі ZOOM. Аспіранти взяли участь у дискусії: практика наставництва або менторинг як соціальний інститут адаптації; лінгвоперсонологія наукового наставника; культура наукового партнерства. У межах заняття окреслили сутність понять «академічна мовна особистість», «ідіостиль наукового наставника», функції мовної поведінки наукового наставника, специфіку наукового діалогу.
Зазначимо, що заняттям передувала у цей же день участь аспірантів у секційному засіданні у ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ТА НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД». Конференція відбулась у форматі ZOOM. Понад вісімдесят учасників обговорювали такі питання: інновації у докторській підготовці; академічна культура й етика у вищій освіті: європейський, національний виміри; академічна комунікація; культура наставництва; академічна мовна особистість; формування основ академічної культури у закладах загальної середньої освіти та ЗВО, актуальні проблеми досліджень у галузі лінгвістики та лінгвометодики, літературознавства, мистецтвознавства, соціальних комунікацій; професійної освіти і освіти дорослих.
Обговорювали аспіранти і проєкт "Правописні читання: на шляху до єдності країни" магістрантів
15 травня 2020 р. відбулись секційні засідання ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ТА НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД». Конференція відбулась у форматі ZOOM.
Організатори – науково-дослідна лабораторія «Академічна культура дослідника» (кер. проф. Семеног О. М.), кафедра педагогіки (проф. Сбруєва А.А.), кафедра інформатики (проф. Семеніхіна О.В.).
Співорганізатором конференції є кафедра ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, за участю таких установ і закладів: Національний Еразмус+ офіс в Україні, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Мовно-інформаційний фонд НАН України, Загальноукраїнський центр словникарства; Управління державної служби якості освіти у Сумській області, у співпраці із ЗВО Університет імені Костянтина Філософа (м. Нітра, Словаччина), Ланчжоуський університет (Китай), Інститут славістики ПАН (Польща), Казахський національний університет ім. аль-Фарабі, Казахстан, Ферганський державний університет, Узбекистан, European Regional Academy in Armenia, Armenia
Понад вісімдесят учасників обговорювали такі питання: інновації у докторській підготовці; академічна культура й етика у вищій освіті: європейський, національний виміри; академічна комунікація; культура наставництва; академічна мовна особистість; формування основ академічної культури у закладах загальної середньої освіти та ЗВО, актуальні проблеми досліджень у галузі лінгвістики та лінгвометодики, літературознавства, мистецтвознавства, соціальних комунікацій; професійної освіти і освіти дорослих.
На секційному засіданні виступили учасники проекту Жан Моне Модуль, усі аспіранти спеціальності "Освітні, педагогічні науки" «Професійна освіта» університету, викладачі ЗВО, науковці, вчителі, магістранти.
Працювали дискусійні платформи щодо обговорення змістового наповнення освітніх компонентів освітніх програм Середня освіта (Українська мова і література), Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова), освітньо-наукових програм спеціальностей «011 - Науки про освіту», «015 – Професійна освітау», питання академічної доброчесності учасників освітнього процесу.
14 травня 2020 року в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка на базі кафедр української мови і літератури, педагогіки та інформатики відбулися пленарні засідання ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ТА НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД».
Мета конференції: обмін актуальними ідеями та позитивним педагогічним досвідом щодо формування академічної культури дослідника в освітньому просторі.
Конференцію організовано в рамках виконання проєкту Жан Моне Модуль в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка (Сайт проєкту https://jmm.sspu.edu.ua/index.php).
На конференції обговорювалися такі питання:
Глибоко вдячні активному учаснику пленарних засідань Крайніку Петру, експерту напряму Жан Моне Національного Еразмус+ офісу в Україні
До оргкомітету конференції надійшло 289 заявок, 158 тез.
На конференції зареєструвалися представники університетів Китаю, Ізраїлю, Казахстану, Узбекистану, Білорусії, Польщі.
На пленарному засіданні було зафіксовано 100 учасників. Серед учасників: науковці, викладачі, вчителі, аспіранти, докторанти, магістранти. Представлені різні регіони України, учні.
Заслухано 39 доповідей і виступів:
Проект Еразмус+ Жан Моне Модуль
"Європеїзація докторських програм у галузі освіти"
Europeanization of Doctoral Studies of Education
№ 600071-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE
Jean Monnet Project EURDOCS 2018-2021