Please, choose a language
26 березня 2021 року на фаховому семінарі відбулося обговорення дисертації учасника проєкту Діхнич Катерини Віталіївни на тему «Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики» (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки) ». Дисертація подана на здобуття ступеня доктора філософії .
Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка Семеног Олена Миколаївна.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше обґрунтовано і розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики, яка базується на методологічних підходах та дидактичних принципах (загальнодидактичні, специфічні), педагогічних умовах, формах та методах роботи, засобах навчання.
Практичне значення отриманих результатів полягає у розробці й упровадженні в освітній процес закладів вищої педагогічної освіти навчально-методичного забезпечення, що охоплює: робочу програму з дисциплін «Основи культури і техніки мовлення», «Теорія та методика виховання»; розробки уроків з літературного читання, української мови, математики, інтегрованого курсу «Я досліджую світ», природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання, академічної доброчесності, вправи з формування медіаграмотності та академічної культури молодшого школяра для студентів-практикантів, що вміщені а електронному посібнику «Урок у початковій школі: творча майстерня вчителя»; програми гуртка; методичних рекомендацій «Організація освітнього процесу в початковій школі», «Інноваційні форми і методи навчання у Новій українській школі»; матеріалів творчого проєкту «Дотримання академічної доброчесності у початковій школі»; авторського освітнього блогу «Педагогічна практика у Новій українській школі» (katerynadikhnych.blogspot.com)
Засідання фахового семінару відбулося в онлайн-форматі.
Далі подано презентацію виступу здобувача та світлини наукового семінару.
{gallery}2021/kursi_vse/seminar/26_03_2021_seminar_Dixnuch_Каterina{/gallery}
23 березня 2021 року в рамках круглого столу навчального курсу «Докторський семінар: моніторинг якості освіти» відбулося обговорення дисертації учасника проєкту Чжан Сяо на тему «Формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін», подану на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки
Науковий керівник – Коваленко Олександр Вікторович, кандидат педагогічних наук, доцент
Засідання семінару відбулося у змішаному форматі. В обговорення взяли участь члени кафедр педагогіки; менеджменту освіти та педагогіки вищої школи; хореографії та музично-інструментального виконавства..
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше в українській педагогічній науці здійснено цілісне дослідження формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін, а саме:
розроблено компонентну структуру професійної майстерності майбутніх хореографів у єдності креативного, анатомічного, поведінкового, когнітивного та рефлексивного компонентів; обґрунтовано модель і методику формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін; удосконалено методи фахової підготовки майбутніх хореографів шляхом створення сприятливих умов задля засвоєння ціннісного сенсу національних культурних надбань; постійного збагачення власного арсеналу знань на основі вивчення народної творчості різних культур; набуття практично-виконавського та педагогічного досвіду засобами вивчення спеціальних дисциплін;
подальшого розвитку набули наукові уявлення про зміст, прийоми та методи фахового навчання майбутніх хореографів в контексті формування професійної майстерності у ЗВО України.
Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що схарактеризовані автором теоретичні та методичні засади досліджуваного феномену дають можливість запровадження у навчальний процес професійної підготовки майбутніх хореографів розроблених в дисертації методичних матеріалів, зокрема з дисципліни «Теорія та методика викладання народного танцю».
Далі подано презентацію виступу аспіранта та фотогалерею наукового семінару.
23 березня 2021 року в рамках продовження круглого столу навчального курсу «Порівняльна педагогіка вищої школи» відбулося обговорення дисертації учасника проєкту Бойченка В.В. на тему «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США», подану на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки
Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка Сбрува Аліна Анатоліївна.
Засідання семінару відбулося у змішаному форматі. В обговорення взяли участь члени кафедр педагогіки, менеджменту освіти та педагогіки вищої школи.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних, нормативних, змістово-процесуальних та професійно-педагогічних засад STEM-освіти у старшій середній школі США.
Конкретизовано поняттєво-термінологічний інструментарій дослідження STEM-освіти: «STEM», «STEM-освіта», «STEM-школа», «STEM-учитель», «STEM-дисципліни», «STEM-центр».
Подальшого розвитку набули: характеристика і систематизація наукових праць вітчизняних учених із проблем розвитку STEM-освіти в Україні та світі; характеристика і систематизація наукового доробку зарубіжних дослідників щодо розвитку STEM-освіти в глобальному освітньому просторі.
Наукове та практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що схарактеризовані автором засади STEM-освіти у старшій середній школі США можуть бути використані у процесі формування освітньої політики Української держави в галузі STEM, розроблення відповідних стандартів та методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів педагогічних закладів вищої освіти
Далі подано презентацію виступу аспіранта та фотогалерею наукового семінару.
{gallery}2021/kursi_vse/CompHEd_course/23_03_2021_seminar_Бойченко{/gallery}