ДОКТОРСЬКИЙ СЕМІНАР: МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Структура та зміст навчального курсу:
Тема 1. Методологія порівняльно-педагогічного дослідження: порівняльний аналіз європейських та національних практик (2 год.).
- Методологічні підходи до порівняльно-педагогічного дослідження.
- Міждисциплінарність як методологія порівняльно-педагогічного дослідження.
- Методи порівняльно-педагогічного дослідження.
- Виміри та критерії порівнянь у порівняльно-педагогічному дослідженні.
Тема 2. Джерельна база порівняльно-педагогічних досліджень: релевантність, міждисциплінарність, актуальність, цілісність (2 год.).
- Історіографічний аналіз джерельної бази дослідження.
- Критерії забезпечення релевантності та цілісності джерельної бази дослідження.
- Критерії забезпечення актуальності джерельної бази дослідження.
Тема 3. Новизна порівняльно-педагогічного дослідження у національному, європейському та глобальному контекстах (2 год.).
- Виміри новизни порівняльно-педагогічного дослідження
- Критерії новизни порівняльно-педагогічного дослідження.
- Логіка взаємозв᾿язків мети, завдань, новизни та висновків порівняльно-педагогічного дослідження.
Тема 4. Особливості застосування методу наукової екстраполяції у порівняльно-педагогічних дослідженнях: врахування культурно-історичного, соціально-політичного, соціально-економічного та освітнього контекстів (2 год.).
- Методологія освітніх запозичень.
- Методологія інтеграції у європейський та світовий освітній простір.
Тема 5. Апробація результатів порівняльно-педагогічного дослідження у національному та європейському наукових просторах (2 год.).
- Характеристика наукових заходів, на яких здійснювалась апробація результатів дисертаційної роботи (відповідність проблематики конференцій та дисертаційної роботи).
- Характеристика повноти відображення результатів дисертаційної роботи у матеріалах конференцій/семінарів/круглих столів, на яких здійснювалася апробація.
- Характеристика компетентностей, здобутого аспірантом у контексті участі у наукових заходах, на яких здійснювалася апробація результатів наукових досліджень.
- Методи навчання. Модуль передбачає використання таких методів освітньої діяльності:
• Інтерактивні лекції
• Сесії на основі завдань
• дискусії
• Самостійна робота
• воркшопи
• Портфоліо дослідника
- Результати навчання. В результаті вивчення модуля аспіранти повинні продемонструвати:
- система знань щодо освітньої політики ЄС, теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти у європейських країнах та в Україні, освітніх програм міжнародних організацій (ЄС, ОЕСР, ЮНЕСКО); з академічної етики, культури академічного письма, академічного спілкування в контексті цифрового творчого середовища;
- здатність застосовувати сучасну методологію міждисциплінарних досліджень, здійснення порівняльне дослідження у галузі освіти у європейських країнах;
• професійно орієнтовані комунікативні мовні компетентності (лінгвістичні, соціолінгвістичні та прагматичні) для забезпечення ефективного спілкування в навчальному середовищі.
- Форма підсумкового контролю: кредит.
- Засоби діагностики: тести, усні відповіді на семінарських заняттях, презентації проектів та мікродосліджень.