Please, choose a language
28 жовтня 2022 року на базі Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбулась ІV Міжнародна науково-практична конференція «Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи». Конференція, яку було започатковано в межах виконання проєкту Жан Моне Модуль, вже стала традиційною. У цьому році робота, що відбувалась в умовах воєнного стану, була організована у межах трьох платформ:
Платформа 1. Актуальні проблеми розвитку освіти ХХІ століття в Україні та світі.
Платформа 2. Виклики для розвитку освіти України ХХІ століття в умовах воєнного стану.
Платформа 3. Перспективи інноваційного розвитку системи освіти: глобальний та національний контексти.
У роботі конференції взяли участь близько 220 науковців з України та зарубіжжя (Туреччина, Німеччина, Ізраїль, Мексика, Велика Британія, Індія, Нідерланди, Польща).
Особливу увагу учасниками конференції було приділено осмисленню та пошуку шляхів подоланню викликів, з якими стикається вища освіта України в умовах воєнного часу; перспективним напрямам модернізації вищої освіти в європейському регіоні та у світі в цілому; забезпеченню якості педагогічної освіти у міжнародному дискурсі; інноваційному розвитку вищої освіти в Україні в контексті європейської інтеграції; диджиталізації освітньої та освітньо-наукової діяльності у вищій школі тощо.
Далі подано презентації виступів, представлені деякими учасниками конференції, та скріншоти, що дають уявлення про роботу на платформах конференції.
Information about the conference.
On November 16-17, 2021 the III International Scientific and Practical Conference «Education for the XXI Century: Challenges, Problems, Prospects» took place on the basis of the Educational and Scientific Institute of Pedagogy and Psychology of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko.
The conference has been held in the following areas:
On November 5, 2021, відміна of dissertation for the degree of Doctor of Philosophy of the postgraduate student of specialty 011– educational, pedagogical sciences Li Qing on the picture teachers» took place. Родичі літературного дому Педагогічна освіта і Педагогічна наука Педагогічна Університет належать після АС Макаренко, професорів ОІ Огієнка і А.А.
Зовнішній новаторство результатів дослідження, що для першого часу в українській pedagogical н.е. структура професійного і творчого self-realization of future teachers of fine arts in unity of motivational-orienting, cognitive-activity and subjective components has been developed; criteria, indicators and levels of formation of the studied phenomenon have been determined.
Відмінність відтискання місця розташування в змішаному форматі. Абстрактні і текст роздратування, відгуки оппонентів і viewers, video dissertation є розташовані на сторінці одного-день особливих наукових осередків з числа членів штату Pedagogical University наміщений після AS Makarenko. The following is a photo gallery of the defence.
On October 8, 2021 at the Chair of Pedagogy of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko with the participation of the members of the Doctoral House of educational, pedagogical sciences a preliminary defence of the dissertation submitted for the degree of Doctor of Pedagogical Sciences in specialty 13.00.01 – general pedagogy and history of pedagogy «Theoretical and methodological principles of innovative activity of medical colleges of US universities» Kulichenko A.K. took place. Scientific consultant is the head of the chair of pedagogy of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko Doctor of Pedagogical Sciences, Professor Boychenko M.A. The scientific novelty of the research results obtained by the dissertation student is that for the first time in the domestic pedagogical science a comprehensive study of the theoretical and methodological foundations of innovative activities of medical colleges of US universities is presented, namely: based on the methodological guidelines of Ukrainian and foreign comparativists, the author’s methodological model of comparative pedagogical research has been developed and systematically applied. It is based on theoretical generalizations and taking into account political and socio-economic conditions medical colleges of US universities. The essential meaning of the concept of «innovation» is comprehensively revealed with the help of multilevel conceptual and terminological tools. The origins and stages of development of innovative activity of medical colleges of US universities are revealed and substantiated. The normative-legal foundations of innovative activity of medical colleges of US universities are established. The current state of innovative educational and scientific activity of medical colleges of US universities is characterized. The genesis of innovative activity in medical education on the territory of modern Ukraine is clarified. The innovative potential of creative use in the national pedagogical theory and practice of the progressive experience of the USA in the aspect of the researched problem at the national, local and institutional levels is determined.
The dissertation was recommended for defence in a specialized scientific council in the specialty 13.00.01 – general pedagogy and history of pedagogy.
The following is a photo gallery of the scientific event.