Викладачі-філологи, історики, мистецтвознавці Сумського жержавного педагогічного університету, учасники міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй інфо-медійна грамотність» (IREX) взяли участь у тренінгах з академічної доброчесності.
В Україні реалізуються різні напрямки сприяння академічній доброчесності: створення суспільної підтримки академічної доброчесності (брендинг); розвиток навичок і створення бази академічної доброчесності із застосуванням міжнародних практик, розроблені Кодекси чесності ЗВО.
Тренер Яна Чапайло презентувала проєкт сприяння академічній доброчесності SAIUP (saiup.org.ua) та курс «Основи академічного письма та доброчесності», який читається в закладах Україні з 2016 року за підтримки Американської ради з міжнародної освіти, Посольства США.
Володимир Бахрушин, доктор фізико-математичних наук, професор – «Про академічну доброчесність».
Євген Ніколаєв, консультант з питань академічної доброчесності – «Академічний бюлетень» (www.skeptic.in.ua/bulletin).
Колеги зазначили, що в Законі України "Про освіту" є стаття 42 Академічна доброчесність; у Законі України «Про загальну середню освіту» – це стаття 39 Управління та громадське самоврядування закладу загальної середньої освіти; у Законі України «Про вищу освіту» – стаття 32, ознайомили із платформою Edera, онлайнкурсом «Академічна доброчесність для вчителів», окреслили проблеми впровадження академічної доброчесності: проблеми законодавства; толерантність до порушення законодавства та етичних норм; відірваність освіти і науки від світової практики тощо.
Окремі тези доповідачів: програми на антиплагіат працюють на пошук співпадіння тексту, але не перевіряють якість змісту тексту; матеріалу; самоплагіат – це некоректне використання власних матеріалів, оприлюднених у попередні роки…; не існує мінімально допустимого плагіату. Отже, починаймо із себе, формуймо навички академічної доброчесності. Читаймо і пишімо якісні тексти.