Please, choose a language
11 березня 2021 року учасники проєкту взяли участь у Всеукраїнському з міжнародною участю науково-практичному cемінарі «Макаренківські читання», присвяченому 133 річниці від дня народження А. С. Макаренка.
Організатором семінару став ресурсний центр Макаренкознавства, створений на кафедрі педагогіки Університету (керівник центру – канд.пед.наук, доцент Осьмук Н.Г.).
Семінар було проведено у змішаному форматі, що дозволило взати участь у ньому в режимя ZOOM-конференції викладачам та студентам Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка».
23 грудня 2020 р. на базі кафедри педагогіки СумДПУ імені А.С. Макаренка у співробітництві з відділом зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна відбувся ІV Всеукраїнський науково-практичний семінар на тему
«Компаративістика в педагогічній освіті і освіті дорослих»,
Головні напрями роботи семінару:
Розвиток освіти дорослих: глобальний і національний виміри.
Європеїзація докторських програм у галузі теорії освіти. Досвід реалізації Проекту за програмою Еразмус + Жан Моне Модуль в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка.
Професійна підготовка вчителя у вітчизняному й міжнародному освітньому просторі.
Освітні реформи та інновації у глобалізованому світі.
У засіданні науково-практичного семінару з педагогічної компаративістики взяли участь викладачі та аспіранти кафедри педагогіки. Захід відбувся в он-лайн форматі на платформі ZOOM.
11 грудня 2020 р. у форматі ZOOM-конференції відбувся методологічний семінар кафедри педагогіки на тему «ТРАНСФОРМАЦІЯ МІСІЇ УНІВЕРСИТЕТУ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ» (TRANSFORMATION OF THE UNIVERSITY MISSION IN THE CONTEXT OF GLOBAL CHALLENGES), присвячений 96-й річниці Сумського державного педагогічного Університету імені А.С. Макаренка та 90-й річниці кафедри педагогіки.
На семінарі відбулося обговорення широкого кола педагогічних проблем, що актуалізуються в умовах сучасних глобальних викликів; було презентовано створену у соціальній мережі Facebook групу суб᾿єктів-стейкхолдерів програми Освітні-педагогічні науки “Doctoral House in Education”. Предметом активної дискусії став презентований викладачами інноваційний досвід викладання педагогічних дисциплін в умовах дистанційного навчання. В межах семінару відбулась презентація матеріалів та результатів докторських досліджень аспірантів кафедри.
У семінарі взяла участь директор Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, кандидат педагогічних наук, професор Кондратюк Світлана Миколаївна.
Додано програму методологічного семінару, презентації доповідей та фотозвіт.
Презентації учасників семінару:
9 квітня 2020 року відбулись онлайн-заняття з курсу «Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід» .
Теми вебінарів "Академічна культура й етика у вищій освіті: європейський, національний та інституційний виміри", «Концептуальні основи формування академічної культури» відповідають проєкту Жан Моне Модуль «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» № 600071-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE/ Erasmus+ Programme Jean Monnet Activities Project "Europeanization of Doctoral Studies in the Field of Education: Interdisciplinary and Inclusive Approaches)
Розглядали питання: проблеми наукової доброчесності в сучасному науковому середовищі: світовий, європейський та національний досвід; морально-етичні цінності дослідника: професійний обов’язок, соціальна відповідальність, академічна честь, повага до іншої людини; етичні принципи педагога-дослідника у здійсненні академічної комунікації на суб’єкт-суб’єктній, гуманістичній основі; Академічні кодекси цінностей.
У занятті взяли участь:
- Сбруєва Аліна Анатоліївна, докт. пед. н., проф., керівник Erasmus+ Programme Jean Monnet Activities Project «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів», яка зосередила увагу роз’ясненнях, як діяти командам проєктів Еразмус+ відповідно до рекомендацій Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуалізуальних засобів та культури, Європейська Комісія (ЕАСЕА), можливості зміни форми проведення навчальних занять на дистанційну в умовах карантину.
- Ячменик М.М., канд. пед. н., керівник Центру забезпечення якості вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, яка окреслила коло завдань центру щодо надання якісних освітніх послуг в університеті та забезпечення принципу академічної доброчесності.
- Надутенко Маргарита Володимирівна, кандидат філологічних наук, науковий співробітник відділу лінгвістики Українського мовно-інформаційного фонду Національної академії наук України, керівник Загальноукраїнського центру словникарства, здійснила огляд національних лінгвістичних ресурсів Українського мовно-інформаційного фонду НАН України, специфіку їх використання з метою формування академічної культури.