Запрошуємо майбутніх аспірантів, здобувачів до літньої школи
«Academic Writing» (Академічне письмо)
Заняття відбудуться 17, 18, 19 серпня 2020 року на 9.30 в аудиторії 218.
Please, choose a language
Запрошуємо майбутніх аспірантів, здобувачів до літньої школи
«Academic Writing» (Академічне письмо)
Заняття відбудуться 17, 18, 19 серпня 2020 року на 9.30 в аудиторії 218.
Міжнародна конференція "Моделі міждисциплінарних та міжгалузевих освітніх та освітньо-наукових програм: виклики, можливості та варіанти впровадження», м. Одеса, 25 червня 2020 року, зібрала фахівців Польщі й України.
Доповіді учасників були присвячені аналізу кращих міжнародних та вітчизняних практик створення та реалізації міждисциплінарних, крос- та трансдисциплінарних освітніх та освітньо-наукових програм.
Відзначимо прекрасних господарів - Одеський національний університет імені І.І.Мечникова, співорганізаторів: МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики»,
Факультет Artes Liberales Варшавського університету, Громадська організація «Інноваційний університет».
Ми подали до конференції таку тему виступу "Міждисциплінарний підхід у підготовці майбутніх магістрів за освітньою програмою Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова)". Виступ підготовлено у межах проєкту «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» (Модуль Жана Моне).
26 червня 2020 р. професори Сбруєва А.А. та Семеног О.М. узяли участь у Міжнародній науковій конференції «Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження»/ ‘Implementation of European Standards into Ukrainian Educational Research’
Захід проводився в рамках проєкту Української асоціації дослідників освіти Ukrainian Educational Research Association. “Європейські індикатори якості освітніх досліджень для розширення можливостей освітян в Україні ” (№ 587032-EPP-1-2017-1-UA-EPPJMO-SUPPA), що співфінансується Програмою Erasmus+ Європейського Союзу
Модератори: Світлана Щудло – президент Української асоціації дослідників освіти, доктор соціологічних наук, професор, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка ; Oksana Zabolotna – віце-президент Української асоціації дослідників освіти, доктор педагогічних наук, професор, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Інститут педагогіки НАПН України.
На пленарному засіданні виступили Джо О’Хара – президент Європейської асоціації дослідників освіти, професор, Дублінський міський університет (Dublin City University), Ірландія; Петро Крайнік – представник Національного Erasmus+ офісу в Україні, координатор напряму Jean Monnet; Sergiy Kurbatov, радник президії Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, головний науковий співробітник відділу інтернаціоналізації вищої освіти, Інститут вищої освіти НАПН України.
12 червня 2020 року продовжили розгляд теми «Лінгвоперсонологія наукового наставника». Розглядали специфіку наукового діалогу; завдання спрямовували на формування наукової мовної культури дослідників.
Матеріали до підготовки занять (див. сайт Наукова бібліотека СумДПУ імені А.М.Макаренка https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1178; https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1252; https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1358; https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1464 ).
Обговорювали участь у вебінарі «Дослідницька доброчесність: цінності та виклики», зокрема питання «Прояви дослідницької недоброчесності: хто попереджений, той озброєний» (12.06.20). Відеозустріч організували представники СумДУ, за підтримки Посольства Нідерландів в рамках проєкту «Культура законності» та за інформаційного партнерства: ГО «Інноваційний університет», Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Міжнародний фонд досліджень освітньої політики.
Розглядали практичні кейси щодо порушень доброчесності в наукових дослідженнях.
Аспіранти попередньо брали участь у засіданні круглого столу з магістрантами 4 червня 2020 року та вчителькою української мови та літератури КУ ЗОШ 15 (Суми) Гончаренко Світланою Олексіївною та учнями 11-А класу, слухачами МАН Новіковою Катериною та Сторожук Богданом про дистанційне навчання, успіхи учнів, специфіку методики з акметехнології, креативні вправи, науково-дослідну роботу у МАН.
Аспіранти також виступили з повідомленням про процес написання своєї наукової роботи, охарактеризували рівень проведення занять курсу.
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.330643487914749/330641557914942/?type=3&theater
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.330643487914749/330642124581552/?type=3&theater
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.330643487914749/330642581248173/?type=3&theater
10 червня 2020 РОКУ відбулись заняття докторського семінару «Культура наукового наставництва» для аспірантів напряму підготовки 01 Освіта /Педагогіка. ТЕМА «Лінгвоперсонологія наукового наставника» (4 години).
На занятті було з'ясовано такі питання: академічна мовна особистість; ідіостиль наукового наставника; науковий діалог – діалог особистостей; функції мовної поведінки наукового наставника. Мета занять: окреслити сутність понять «академічна мовна особистість», «ідіостиль наукового наставника», функції мовної поведінки наукового наставника, специфіку наукового діалогу; розвинути потребу в нормативному вживанні засобів наукової мови для успішної презентації результатів науково-дослідної діяльності; сприяти удосконаленню навичок академічного письма (створювати авторські наукові тексти різних жанрів), формуванню наукової мовної культури дослідників, нормативного користування науковою мовою в усній і писемній, діалогічній і монологічній формах, формування високого рівня комунікативної культури.
Під час занять опрацьовували доповідь Дмитра Будянського, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка про "Сугестія педагогічного голосу як складова риторичної культури". Ішлось про важливість володіння голосом для викладача і вчителя, особливо в умовах карантину і дистанційного навчання.
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.327060121606419/327059744939790/?type=3&theater
Обговорювали лекцію Ясакової Наталії Юріївни, доктора філологічних наук, доцента кафедри української мови Національного університету "КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЯ""Коли мовець не каже на себе "я": різновиди транспозиції". Організаторами заходу були колеги кафедрі україністики Варшавського університету.
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.338046323841132/338044660507965/?type=3&theater
https://www.facebook.com/100029073024168/videos/pcb.338046323841132/338045417174556/?type=3&theater
Підготовка до занять враховувала і онлайн-заняття із Маргаритою Надутенко 930.04.20), яка очолює Загальноукраїнський центр словникарства УМІФ НАН України, ознайомила учасників вебінару із основними напрямками діяльності Українського мовного інформаційного фонду, охарактеризувала електронні словники, які розроблені Українським мовно-інформаційним фондом НАН України, та запропонувала комплекс вправ щодо їх використання вчителями-словесниками.