10.12.2918 року. Лекційне заняття з заключної теми курсу "Болонський процес як стратегія модернізації національних систем вищої освіти та формування ЄПВО". На занятті було обговорено такі питання: ключові поняття теми, етапи розвитку європейської інтеграції у сфері освіти у доболонський період, цільові пріоритети Болонського процесу, суб’єкти Болонського процесу, етапи розвитку Болонського процесу, принципи формування ЄПВО, виміри змін у національних системах вищої освіти країн-членів Болонського клубу у контексті реалізації реформ, реформи системи вищої освіти України у контексті Болонського процесу.
7 грудня відбувся звіт координатора проекту проф. Сбруєвої А.А. на засіданні кафедри педагогіки про участь у настановчій нараді, організованій адміністрацією Еразмус+ у м. Брюссель (Бельгія). Члени кафедри були ознайомлені зі статичтичними даними щодо участі в проектах Еразмус+ науковців різних країн Європи та світу і, зокрема, щодо участі українських науковців. Були обговорені актуальні завдання виконання Модуля Жан Моне, над яким працюють члени кафедри, та перспективи їх подальшої участі у проектах Жан Моне.
Шановні учасники програми Жан Моне Модуль а також всі члени академічної громади Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка!
Запрошуємо Вас до участі у роботі круглого столу, що проводиться в рамках навчального курсу «Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти»
Засідання Круглого столу відбудеться о 16.00 17 грудня 2018 року
в ауд. 218 центрального корпусу СумДПУ імені А.С. Макаренка
Програма круглого столу
Европейський вимір дослідження проблем у галузі теорії освіти: методологія, контексти, змістові та процесуальні засади, джерельна база
Презентація модуля «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» (кер. – проф. Сбруєва А.А.) та семінар з культури наукового наставництва (проф. Семеног О.М.) відбулись 6 грудня 2018 року у межах ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті» для викладачів Сум і Сумської області.
На засіданні круглого столу обговорювали питання:
Наставництво - один з компонентів неперервного професійного розвитку (Continuous Professional Development – CPD).
Наставництво в науці і освіті.
Культура наставництва в українському та європейському університеті
Цінності інституту наставництва .
Критерії наукового наставництва.
Практика наукового наставництва для ефективної наукової діяльності та викладання: європейський, національний та інституційний виміри.
Науково-педагогічне наставництво як підтримка у молодих викладачів фахової майстерності.
Науково-педагогічне наставництво як один з компонентів адаптації та соціалізації викладача-початківця.
Специфічні якості наукового наставника: самобутність, демократичність, діалогічність, дослідництво, лідерство, соціальна спрямованість, співробітництво.
Функції наставників: соціально-педагогічна, консультативна, духовна.