^Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Проект Еразмус+ Жан Моне Модуль

"Європеїзація докторських програм у галузі освіти"

Europeanization of Doctoral Studies of Education

№ 600071-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE

Jean Monnet Project EURDOCS 2018-2021

Get Adobe Flash player

Please, choose a language

nachodki.ru интернет-магазин

On April 21, 2021, the doctoral seminar «Culture of Scientific Mentoring» continued. The topic of the seminar «Linguopersonology of a scientific mentor» has been planned for 4 hours.

The following issues were discussed at the classes №4-5:

  academic language personality;  idiostyle of the scientific mentor; scientific dialogue – dialogue of individuals; functions of language behavior of the scientific mentor.

The purpose of the classes:

to outline the essence of the concepts «academic language personality», «idiostyle of a scientific mentor», the functions of language behavior of a scientific mentor, the specifics of scientific dialogue;

to develop the need for normative use of scientific language for successful presentation of the research results;

to promote the improvement of academic writing skills (create author’s scientific texts of various genres), the formation of scientific language culture of the researchers, the normative use of scientific language in oral and written, dialogical and monologue forms, the formation of a high level of communicative culture.

During the classes they worked out the specifics of scientific dialogue during the lecture (on the example of the lecture prof. Semenog O.M. in the course «Innovative approaches to teaching the Ukrainian language» https://www.youtube.com/watch?v=BX6nZgsQJnI&t=139s.

The tasks were aimed at forming the scientific language culture of the researchers. Practical cases of integrity violations in scientific research were considered. The postgraduate students previously participated in a round table discussion on the problems of native language education in Poland, so they discussed the practical experience of native language education in Poland, which is directly related to the issues of the dissertation researches.

https://www.facebook.com/100010446093840/videos/1347615185596672/

The postgraduate students took part in the webinar «Publication activity of the researcher on the basis of academic integrity», which was conducted jointly by Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical and Adult Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine.

http://ipood.com.ua/novini/publikaciyna-diyalnist-doslidnika-na-zasadah-akademichno-dobrochesnosti-zustrich-zi-steykholderami/

The postgraduate students made reports on the process of writing their research work.

 

 

20 квітня 2021 року відбулись заняття докторського семінару «Культура наукового наставництва».

Тема заняття «Наукове  наставництво у реформуванні української освіти на засадах європейськості». Тема заняття розрахована на 4 години.

На занятті було з'ясовано такі питання:

1.Наставництво - один з компонентів неперервного професійного розвитку (Continuous Professional Development – CPD).

2. Культура наставництва в українському та європейському університеті.

3.Практика наукового наставництва для ефективної наукової діяльності та викладання: європейський, національний та інституційний виміри.

4. Науково-педагогічне наставництво як підтримка у молодих викладачів фахової майстерності.

5. Науково-педагогічне наставництво як один з компонентів адаптації та соціалізації викладача-початківця.

6. Специфічні якості наукового наставника: самобутність, демократичність, діалогічність, дослідництво, лідерство, соціальна спрямованість, співробітництво.

7. Функції наставників: соціально-педагогічна, консультативна, духовна.

 

Детальніше...

15 квітня 2021 року розпочав свою роботу докторський семінар «Культура наукового наставництва».

Відбулась загальна презентація курсу «Культура наукового наставництва» та лекція на тему «Феноменологія наукового наставництва: ґенеза і сучасність європейського та національного досвіду».

На  лекції було розглянуто такі питання:

сутність, види, функції наставництва, ретроспективний аналіз витоків наукового наставництва (академічного менторства),  сутність наставництва в науці і освіті, цінності інституту наставництва, критерії наукового наставництва.

Готуючись до занять докторського семінару аспіранти виконували свої проєкти, про поточні результати яких вони повідомили на занятті.

 Далі подано презентацію курсу,  оглядову лекцію та фотофрагменти лекції.

Презентація курсу