Please, choose a language
28 жовтня 2022 року на базі Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбулась ІV Міжнародна науково-практична конференція «Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи». Конференція, яку було започатковано в межах виконання проєкту Жан Моне Модуль, вже стала традиційною. У цьому році робота, що відбувалась в умовах воєнного стану, була організована у межах трьох платформ:
Платформа 1. Актуальні проблеми розвитку освіти ХХІ століття в Україні та світі.
Платформа 2. Виклики для розвитку освіти України ХХІ століття в умовах воєнного стану.
Платформа 3. Перспективи інноваційного розвитку системи освіти: глобальний та національний контексти.
У роботі конференції взяли участь близько 220 науковців з України та зарубіжжя (Туреччина, Німеччина, Ізраїль, Мексика, Велика Британія, Індія, Нідерланди, Польща).
Особливу увагу учасниками конференції було приділено осмисленню та пошуку шляхів подоланню викликів, з якими стикається вища освіта України в умовах воєнного часу; перспективним напрямам модернізації вищої освіти в європейському регіоні та у світі в цілому; забезпеченню якості педагогічної освіти у міжнародному дискурсі; інноваційному розвитку вищої освіти в Україні в контексті європейської інтеграції; диджиталізації освітньої та освітньо-наукової діяльності у вищій школі тощо.
Далі подано презентації виступів, представлені деякими учасниками конференції, та скріншоти, що дають уявлення про роботу на платформах конференції.
Інформація про конференцію.
16-17 листопада 2021 року на базі Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбулась ІIІ Міжнародна науково-практична конференція «Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи».
Робота конференції відбувається за такими напрямами:
5 листопада 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспіранта спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки Лі Цин на тему «Формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва». У процедурі захисту дисертації взяли участь члени Докторського дому з освітніх, педагогічних наук Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, професори О.І. Огієнко та А.А. Сбруєва.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що вперше в українській педагогічній науці здійснено цілісне дослідження формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва, а саме: розроблено компонентну структуру професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва у єдності мотиваційно-орієнтувального, когнітивно-діяльнісного та суб’єктного компонентів; обґрунтовано модель і методику формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва; визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномену.
Захист дисертації відбувся у змішаному форматі. Анотацію та текст дисертації, відгуки опонентів та рецензентів, відеозапис дисертації поміщено на сторінці разових спеціалізованих вчених рад сайту СумДПУ імені А.С.Макаренка. Далі подано фотогалерею захисту.
8 жовтня 2021 року на кафедрі педагогіки СумДПУ імені А.С.Макаренка за участю членів докторського дому з освітніх, педагогічних наук відбувся попередній захист дисертації, поданої на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки на тему «Теоретичні та методичні засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США» Куліченко Алли Костянтинівни. Науковий консультант – завідувач кафедри педагогіки СумДПУ імені А.С. Макаренка доктор педагогічних наук, професор Бойченко М.А. наукова новизна одержаних дисертанткою результатів дослідження, яка полягає в тому, що вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних та методичних засад інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США, а саме: на основі методологічних орієнтирів українських і зарубіжних компаративістів розроблено й системно застосовано авторську методологічну модель порівняльно-педагогічного дослідження, яка ґрунтується на теоретичних узагальненнях і врахуванні політичних та соціально-економічних умов, на тлі яких розвивається інноваційна діяльність медичних коледжів університетів США. Комплексно розкрито сутнісний зміст поняття «інноваційна діяльність» за допомогою багаторівневого поняттєво-термінологічного інструментарію. Виявлено витоки й обґрунтовано етапи розвитку інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Установлено нормативно-правові засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Схарактеризовано сучасний стан інноваційної освітньої та наукової діяльності медичних коледжів університетів США. З’ясовано ґенезу інноваційної діяльності в медичній освіті на території сучасної України. Визначено інноваційний потенціал творчого використання в національній педагогічній теорії та практиці прогресивного досвіду США в аспекті досліджуваної проблеми на національному, місцевому та інституційному рівнях.
Дисертацію було рекомендовано до захисту у спеціалізованій вченій раді за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Далі представлено фотогалерею наукового заходу.