Ви тут:Головна
^Back To Top
Інформація про конференцію.
16-17 листопада 2021 року на базі Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбулась ІIІ Міжнародна науково-практична конференція «Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи».
Робота конференції відбувається за такими напрямами:
5 листопада 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспіранта спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки Лі Цин на тему «Формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва». У процедурі захисту дисертації взяли участь члени Докторського дому з освітніх, педагогічних наук Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, професори О.І. Огієнко та А.А. Сбруєва.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що вперше в українській педагогічній науці здійснено цілісне дослідження формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва, а саме: розроблено компонентну структуру професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва у єдності мотиваційно-орієнтувального, когнітивно-діяльнісного та суб’єктного компонентів; обґрунтовано модель і методику формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва; визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномену.
Захист дисертації відбувся у змішаному форматі. Анотацію та текст дисертації, відгуки опонентів та рецензентів, відеозапис дисертації поміщено на сторінці разових спеціалізованих вчених рад сайту СумДПУ імені А.С.Макаренка. Далі подано фотогалерею захисту.
8 жовтня 2021 року на кафедрі педагогіки СумДПУ імені А.С.Макаренка за участю членів докторського дому з освітніх, педагогічних наук відбувся попередній захист дисертації, поданої на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки на тему «Теоретичні та методичні засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США» Куліченко Алли Костянтинівни. Науковий консультант – завідувач кафедри педагогіки СумДПУ імені А.С. Макаренка доктор педагогічних наук, професор Бойченко М.А. наукова новизна одержаних дисертанткою результатів дослідження, яка полягає в тому, що вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних та методичних засад інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США, а саме: на основі методологічних орієнтирів українських і зарубіжних компаративістів розроблено й системно застосовано авторську методологічну модель порівняльно-педагогічного дослідження, яка ґрунтується на теоретичних узагальненнях і врахуванні політичних та соціально-економічних умов, на тлі яких розвивається інноваційна діяльність медичних коледжів університетів США. Комплексно розкрито сутнісний зміст поняття «інноваційна діяльність» за допомогою багаторівневого поняттєво-термінологічного інструментарію. Виявлено витоки й обґрунтовано етапи розвитку інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Установлено нормативно-правові засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Схарактеризовано сучасний стан інноваційної освітньої та наукової діяльності медичних коледжів університетів США. З’ясовано ґенезу інноваційної діяльності в медичній освіті на території сучасної України. Визначено інноваційний потенціал творчого використання в національній педагогічній теорії та практиці прогресивного досвіду США в аспекті досліджуваної проблеми на національному, місцевому та інституційному рівнях.
Дисертацію було рекомендовано до захисту у спеціалізованій вченій раді за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Далі представлено фотогалерею наукового заходу.
8 жовтня 2021 року члени Доктоського дому з освітніх, педагогічних наук, доктори педагогічних наук, професори Огієнко О.І. та Сбруєва А.А. взяли участь у захисті дисертації на здобуття ступеня доктора філософії учасника проєкту Ян Біня. Тема дисертації «Формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки». Наукова новизна дисертації полягає в тому, що у роботі вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено цілісне дослідження формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки, а саме: виявлено стан розробленості досліджуваної проблеми; розроблено структурні компоненти художньо-творчої активності студентів у єдності мотиваційного, змістовного та діяльнісного компонентів; обґрунтовано модель та методику формування досліджуваного цілісного утворення у складі принципів, педагогічних умов, форм, засобів і методів. Експериментально перевірено ефективність методики формування означеного процесу.
Далі подано фотогалерею наукового заходу. Дисертація та відгуки на неї представлено на сайті університету.
1. Сбруєва, А. А. (2021) Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти: навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка.
2. Семеног, О.М. (2021) Академічна культура дослідника: європейський та національний контексти: навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка.
3. Чернякова, Ж. Ю. (2021) Academic Writing For Postgraduate Students: навчальний посібник. Для здобувачів наукового ступеня доктор філософії за напрямом 01 - Освіта. Суми: Видавництво СумДПУ імені А. С. Макаренка.
4. Бойченко В.В., Бойченко М.А., Сбруєва А.А. (2021) STEM-освіта в Україні та США: актуальні тенденції: [монографія]. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021.
5. Тарабан Ю.В., Сбруєва А.А. (2021) Євроінтеграційний потенціал теологічної освіти: досвід університетів Німеччини та України: [монографія] / за заг. ред. М. А. Бойченко. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка.
Всі видання, опубліковані у рамках проєкту, подані на сайті у відповідних розділах. Навчальні посібники з порівняльної педагогіки та академічного письма представлені також в електронному форматі.
Далі подано фотозвіт заходу щодо презентації нових видань
Проект Еразмус+ Жан Моне Модуль
"Європеїзація докторських програм у галузі освіти"
Europeanization of Doctoral Studies of Education
№ 600071-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO-MODULE
Jean Monnet Project EURDOCS 2018-2021