18 лютого 2021 року учасники проєкту були залучені до семінару 2 « Академічна культура й етика у вищій освіті: європейський, національний та інституційний виміри» / Academic culture and ethics in higher education: European, national and institutional dimensions.
Упродовж заняття розглянули такі питання: проблеми наукової доброчесності в сучасному науковому середовищі: світовий, європейський та національний досвід; морально-етичні цінності дослідника: професійний обов’язок, соціальна відповідальність, академічна честь, повага до іншої людини; етичні принципи педагога-дослідника у здійсненні академічної комунікації на суб’єкт-суб’єктній, гуманістичній основі; академічні кодекси цінностей.
Аспіранти виконували завдання з термінологічної, словникової культури як складників академічної доброчесності, культури спілкування дослідника (академічної комунікації).
На заняття були запрошені вчителі-дослідники шкіл Сумської області.
Також 18 лютого 2021 року для учасників проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка відбулась лекція №4 «Концептуальні основи формування академічної культури».
Розглядали такі питання:
1.Системно-суб’єктний підхід до формування академічної культури.
2.Аксіологічний підхід до формування академічної культури.
3.Акмеологічний підхід до формування академічної культури.
4.Праксеологічний підхід до формування академічної культури
Прийшли до висновку: для зміцнення інноваційної національної безпеки держави важливе дотримання цінностей академічної культури.
Системно-суб’єктний підхід дає змогу розглядати процес формування академічної культури майбутнього педагога-дослідника як системно цілісний і процесуально неперервний, в органічній єдності загального, особливого, індивідуального. Застосування аксіологічного підходу дозволяє вибудовувати суб'єкт-суб'єктні стосунки між учасниками дослідницького процесу, сприяє здатності до самовизначення у світі культури і культурної ідентифікації, прагненню до життєтворчості. Врахування праксеологічного підходу дозволяє тлумачити формування академічної культури як процес залучення учасників академічної спільноти до ефективного діалогового спілкування українською та іноземними мовами у процесі презентації матеріалів та результатів дослідження, зокрема, в межах міжнародного академічного співтовариства на основі суб'єкт-суб'єктних відносин.
Виконання завдань _АК_2021_Крикуненко Юлія Олександрівна
Виконання завдань _АК-2021_ Гусєва Тетяна Олексіївна
Виконання завдань АК_2021_Самохвалова Ірина
Виконання завдань АК_2021_Трофименко Аліна
Виконання завдань_АК_2021 Острога Марія