23 лютого 2021 року для учасників проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка відбулось практичне заняття 3 «Лінгвокультурологічний аспект академічної культури».
Виконували завдання за такими пунктами плану:
Наукова мовна культура – складова академічної культури.
Текстово-жанровий підхід до формування академічної культури.
Архітектоніка різних жанрів наукового дискурсу.
Академічна комунікація: комунікативні стратегії й тактики: засоби когезії і когерентності; аргументація та персуазивність (переконливість).
Було застосовано такі емпіричні методи: бесіда, діалог, обговорення дослідницьких проблем щодо формування академічної культури.
Акцентовано увагу на дотриманні принципів академічної доброчесності, поваги до інтелектуальної праці колег, відповідальності за якість освітнього процесу.
Написали есе «Словники у моєму житті і професії». Роботу оцінювали максимум у 20 балів за критеріями (до 4-х балів кожен): обсяг (120-200 слів); дотримання структури тексту (чітка композиційна побудова, внутрішня логіка); наявність авторського підходу до розкриття теми; аргументування тези; мовне оформлення есе.
У цей же день 23 лютого 2021 року для учасників проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка відбулась лекція 5 з курсу «Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід».
ТЕМА ЛЕКЦІЇ «Праксеологічний та поведінково-інтерактивний компоненти академічної культури»/Praxeological and behavioral-interactive components of academic culture»
Розглядали такі питання:
1. Культура навчання в університеті.
2. Уміння і навички, що ґрунтуються на критичному мисленні.
3. Мовнокомунікативна культура дослідника.
4. Професійне лідерство у сфері досліджень.
1. Culture of study at the university.
2. Skills and habits constructed though critical thinking.
3. Communicative technology.
4. Professional leadership in research.
Прийгли до висновку, що праксеологічний та поведінково-інтерактивний компоненти академічної культури характеризують ступінь реалізації засвоєних цінностей, норм, знань у ситуаціях професійного спілкування, охоплюють уміння і навички, що ґрунтуються на критичному мисленні, володінні комунікативною технікою, вербальною та невербальною (манера говорити, жести, міміка, пантоміміка) взаємодією і знаходять прояв, зокрема, в академічній грамотності.
Для розгляду питання «Професійне лідерство у сфері досліджень» запросили доктора педагогічних наук Марину Бойченко, яка зупинилась на характеристиці окремих аспектів лідерства в загальній середній освіті США.
{gallery}2021/kursi_vse/ACR_course/ACR_23_02_2021_lekciy_5_іseminar_3{/gallery}